Fuck Apple.

Ik heb titels bedacht voor het Geldproject-boek en kom er niet uit. Wel uit de richting. Omdat het dus nooit ging over geld, maar over waarde. Wat voor mij ook de essentie is van personal branding. Waar de meeste zzp’ers geen bal van snappen. Of het in elk geval niet toepassen. En daar kan ik een tof boek over schrijven.

Van sommige titels en ondertitels in dit lijstje weet ik dat ze superslecht zijn, maar ik ben iets op het spoor. En van sommige denk ik dat ze sterk zijn, maar weet ik veel. Zolang ik met mezelf blijf brainstormen is het een beetje als een slechte grap willen uitleggen.

Dus: help je me?  Maak me met de grond gelijk. Help me aan een betere. Vertel me bij welke jouw blik even zou blijven hangen. Welke past bij de dingen waarin ik echt wat te melden heb. Ik ben blij met alles. Dankjewel!

Komtiedanhè. In willekeurige volgorde. Met erachter de ondertitels.

[Dit vind ik fokking eng trouwens.]

  1. Waarom je nooit een baan moet zoeken.         Personal branding voor zzp’ers
  2. Waarom je nooit zzp’er moet worden [maar een merk]
  3. Waarom je nooit een bedrijfje moet starten     Personal branding voor zzp’ers
  4. No shit, Sherlock [xx dingen die je oma nog snapt over zzp’en][maar die je niet doet]
  5. Ik hou van mijn vrijheid [en andere bullshit over zzp’en]
  6. Sukkels united [wat je moet weten voordat je gaat zzp’en]
  7. Wat ik leerde van blut zijn.         Personal branding voor zzp’ers
  8. Fuck Apple        Personal branding voor zzp’ers
  9. Doe vooral niet wat ik deed
  10. Lessen van een nogal kneuzige zzp’er
  11. Van sukkel naar merk in xx stappen         Personal branding voor zzp’ers
  12. ….

Thanks!

 

 

 

6 Comments

    Jeroen

    Lijkt me inderdaad best lastig om titels te bedenken! Dus in die zin knap dat je toch al een lijstje hebt. De titels zelf zou ik persoonlijk iets formeler maken denk ik. Kom ik uit op bv:
    – Waarom je geen baan moet gaan zoeken / Personal branding voor zzp’ers
    – Waarom je nooit een bedrijf-je moet starten / Personal branding voor zzp’ers
    – Wordt een merk, geen zzp’er!
    – Van zzp’er naar merk in 10 stappen / Personal branding voor zzp’ers
    – No shit, Sherlock! / Best practices in zzp’en, die niemand toepast (zoek nog een ander woord voor best practices..)
    – Vrijheid, blijheid / 12 misvattingen over zzp’en
    – Sukkels united / Wat je moet weten voordat je gaat zzp’en
    – Wat ik leerde van blut zijn / Personal branding voor zzp’ers
    – Fuck Apple! / Personal branding voor zzp’ers
    – Volg niet mijn voorbeeld
    – Lessen van een zoekende zzp’er

    Dat is even mijn inbreng op dit moment, mocht me nog iets te binnen schieten, dan gooi ik het nog wel even over de schutting. Hopelijk heb je er in ieder geval wat aan (niet verplicht uiteraard).

      Dorothée Loorbach

      Dankjewel!

    Chris

    Jee, dat is verrekt lastig. Knap dat je nog zo’n heel lijstje hebt kunnen verzinnen.
    Mijn reactie op jouw lijstje en die van Jeroen. De eerste vier vind ik te formeel en zou ze daarom links laten liggen als ik ze tussen andere boeken zou zien staan. Ze spreken mij te weinig aan. Een titel moet mij prikkelen om het boek op te pakken en de achterflap te lezen.
    Die van “Nog shit, Sherlock!” vind ik een hele sterke. Een beetje tegendraads mag het wel zijn, dat ben jij namelijk volgens mij ook. En een korte titel spreekt mij ook altijd aan. Het moet je aanzetten tot denken.

    Dus, hier drie suggesties van mij:
    – Volg mij niet!
    – Wat is het jou waard?
    – Zzp’er? Ha, echt niet op deze manier!

    Kiek maar of je er wat aan hebt.

      Dorothée Loorbach

      Dankjewel! En ik ben het met je eens, ik moet gewoon mezelf blijven. 🙂

    sander

    Het 452 Tientjes boek, hoe zet ik (mijn) waarde om in klinkende munt?

    (of hoeveel Tientjes dan ook natuurlijk…)

      Dorothée Loorbach

      Leuk gevonden. 🙂 En die tweede zin is wel zo’n beetje de rode draad inderdaad. Dank je!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*